Дидактичні ігри на уроках природознавства






Знайди дерево.
Вчитель роздає учням листки і плоди різних дерев. По сигналу кожний підбігає до того дерева, з якого зірваний листок або плід.

Що змінилось?
Ігровий матеріал: предметні картинки. На набірному полотні виставлені предметні картинки: квіти, листки, плоди, тварини. По сигналу вчителя діти закривають очі. Ведучий забирає одну картинку. Учні називають, яку картинку ведучий забрав.

Де росте?
Вчитель кидає дітям по черзі м'яч і називає рослину. Учень, який зловив м'яч, повинен відповісти, де росте − в саду, в полі, на лузі, в лісі.

Знайди пару.
Дітей, що грають, ділять на 2 команди: одній роздають листки, другій - плоди. По сигналу учні стають парами так, щоб листки відповідали плодам.
Пара, що правильно утворилась, проходить через "чарівні ворота" (двоє дітей з піднятими руками вверх). Якщо завдання виконано не вірно, ворота закриваються (руки опускаються).

Знайди 3 однакових листки.
Ігровий матеріал: натуральні об'єкти чи предметні картинки.
Гру проводять восени під час екскурсії. Вчитель показує дітям листок дерева, куща. Учні повинні знайти по 3 відповідних листки. Виграє той, хто виконає завдання швидше.

Потрібно - не потрібно.
Ведучий говорить: "Я хочу посадити город. Капуста потрібна?" Діти відповідають: "Потрібна". Перераховуючи овочеві рослини, ведучий називає фруктові. Хто із дітей помилився, платить фант.

Що виростили люди?
Учні діляться на декілька команд. Одна із них "збирає" овочі, друга - фрукти. Збирати можна реальні предмети чи картинки з їх зображенням. Перемагає та команда, яка швидше справилась із завданням.

Які овочі потрібні для борщу?
Ігровий матеріал: натуральні овочі чи предметні картинки.
Вчитель пропонує дітям "зварити" до обіду борщ. Учні вибирають овочі, які потрібні для борщу. Серед овочів повинні бути і ті, які для борщу не потрібні.

Гра−загадка «Ліс»
Ігровий матеріал різних дерев, іграшки (тварини). Вчитель загадує загадки, а діти відгадують. Якщо відповідь не вірна, ведучий на столі виставляє предмет - відгадку. (Загадки повинні бути про лic).

Хто де живе?
Учні уточнюють, де живуть домашні і дикі тварини, вибирати, вибирають дітей на ролі білочок, зайчиків, лисичок. Кожна тваринка шукає  будиночок, в якому можна заховатись від ворога. В ході гри вчитель пояснює, що білки живуть і ховаються на деревах, а у зайчика немає будиночка, він ховається в кущах. "Зайчики" і "білочки" граються на галявині. По сигналу вчителя "Обережно: лисиця!" білочки біжать до дерева, зайчики - до кущів. Лисиця ловить тих, хто неправильно заховався.

Хто прийде до ведмедя в гості?
Ігровий матеріал: предметні картинки. На набірному полотні вчитель виставляє предметні картинки із зображенням моркви, бочки меду, грибів. Створюється ігрова ситуація: ведмідь чекає гостей і приготував для них ласощі. Учні повинні відгадати, кого в гості чекає ведмідь.

Яка пора року?
Великі картинки із зображенням пір року розкладають на столі. На маленьких картинках зображенні предмети, якими користуються люди в ту чи іншу пору року, (одежа, знаряддя праці, ігровий інвентар.) Маленькі картинки роздаються дітям. Діти, які грають, повинні положити їх на відповідну велику картинку. Вчитель разом з дітьми стежить за правильністю виконання. Замість предметних картинок можна використати і предмети.
Знайди захований предмет.    
Гру проводять на шкільному подвір'ї чи в парку. Один учень відвертається, інші діти ховають предмет (палочку, кубик      ) Після цього повідомляють "маршрут" тому, хто буде шукати: пройти два кроки прямо, повернути наліво, пройти сім кроків вперед і можна шукати.

Пізнавальні завдання на уроках природознавства
1.     У якого дерева білий стовбур?
2.     У якої квітки на стеблі гострі колючки?
3.     Назви кущі, на стеблах яких є колючки? (шипшина, аґрус).
4.     У яких овочевих рослин стебла стеляться по землі?  (огірки, кавуни, дині, гарбузи).
5.     Яка пора року найбільш сприятлива для росту рослин? Чому?
6.     Які дерева не знають листопаду? (ялина, сосна).
7.     Яке дерево похоже на ялину? (сосна).
8.     Якого птаха називають лісовим "лікарем"?
9.     Який птах любить красти предмети, що блистять?
10.                       Чому дятлу потрібен довгий дзьоб?
11.                       Хто ні в жару, ні в холод не знімає шубу? (ведмідь, вовк, лисиця).
12.                       Хто носить на собі голки?
13.                       Який звір любить їсти малину?
14.                       Чому деякі птахи летять на зиму в теплі краї1?
15.                       Чому зимою необхідно підгодовувати птахів?
16.                       Які птахи першими повертаються весною?
17.                       Чому граки ходять по ораному полю?
18.                       Хто раніше прилітає: стрижі чи ластівки?
19.                       Які квіти пахнуть тільки ввечері?
20.                       3 чим можна порівняти квітку кульбабки?
21.                       Чому весною стовбури дерев білять вапном?
22.                       Для чого кішці потрібні м'які лапки і гострі кігті?
23.                       Який птах відкладає яйця в чужі гнізда?
24.                       Чим відрізняється олень від іншої тварини?
25.                       Чому білочка міняє колір шерсті: зимою на сіру, а влітку - на рижу?
26.                       Хто ховається під корою дерев?
27.                       До їжачка підкрадається лисиця. Як він буде захищатися?
28.                       Шипшина - кущ, а береза-?
29.                       Смородина - ягода, а опеньок-?
30.                       Заєць скаче, а вуж-?
31.                       Соловей літає, а кінь-?

Немає коментарів:

Дописати коментар